listen, will ya?

är ganska trött på att bara lyssna på julmusik hela tiden... så här kommer en ny playlist!

När man tror att man ska gå sönder.

Åt samma håll - Lars Winnerbäck
tycker om den här bara. winnerbäck har en del guld i sin samling han med.
Super freak - Rick James
hehe, lite oseriöst sådär. tänker på filmen Little Miss Sunshine då den lilla tjejen dansar till den..
Varje gång jag ser dig - Lisa Nilsson
lite konstig version tycker jag... är det orginalet det där? men jag gillar låten. fin men inte tråkig.
The way you make me feel - Michael Jackson
från hans tidigare år, och dom bästa! en av hans bästa låtar enligt mig.
Jag är kärleken - Nic & the family
aaw.. jag är så kär i Nic att jag inte kan andas. vi går snabbt vidare.
Would I lie to you? - Charles & Eddie
älskar! gamla hits är bäst. deras one hit wonder som dom kan leva på har jag hört.
Har någon sett Sabina - Stefan Sundström
låten om mig! nä men den är ju najs ju. fast hans röst är ganska.. grotesk? haha.
Love me or hate me - Lady Sovereign
fyfan vad bra den är! bästa: "I can't dance, I really can't sing. I can only do one thing and that's be Lady Sovereign"
Moonlight shadow - Maggie Reilly, Mike Oldfield
lite weird och läskig på nåt sätt. men det passar ju titeln iallafall. ;)
Ignorance - Paramore
har inte hunnit lyssna in mig så mycket på dom här jävlarna, men den här låten fastnar ju direkt! like.
Dom sista drömmarna - Lars Winnerbäck
bättre än Åt samma håll till och med. finns inte mycket mer att säga.
I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you - Black kids
kan inte beskriva känslan jag får av den här låten. den är så sorglig men bra och fin och lycklig... den passar bäst till titeln av alla.
Complicated - Avril Lavigne
tycker om Avril, hon är cool. den här låten är ju den bästa, tycker jag.
God's Will - Martina McBride
lite töntig får man ju vara, right? mcbride är en favorit, jag erkänner. hennes röst liksom skär igenom mig.
Do it for our country - Peter Frechette
från Grease 2. haha, älskar den, synd att det inte är filmversionen då även en tjej är med och sjunger.
Listen - Beyoncé
fantastiskt. den här och Irreplaceable är hennes bästa tycker jag.
That's life oh-oh - Kaada
blev löjligt lycklig när jag hittade den här! soundtracket till filmen Tur & Retur som jag har älskat hela mitt liv.
Konfettiregn - Eldkvarn & Håkan Hellström
underbart! håkan håkan håkan kan aldrig bli fel! och plura är ju också en jävel på musik.

Är ganska nöjd med den här listan. den är lite som jag känner mig nu. tomma toner men fulla texter. exakt så som man vill ha det - men ändå inte. så som livet är. på riktigt.
hoppas att ni håller med mig. om inte - gå tillbaka till julmusiken ;)

see ya in tha storm.
/Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0