hm...

idag är jag så jävla pissed att jag tror att jag smäller av. eller... nja, jag tänker inte ställa till med nåt här hemma, för dt är inte nån i familjen som jag är irriterad på. jag vet inte vad jag ska göra. jag orkar inte längre. blir så jävla fucking arg på falska människor!

och så är det prov på tisdag.. sista provet på hela terminen dock (eller?). så jag kämpar, men jag vet inte hur jag ska ta reda på om jag kan allt man ska kunna. sex kapitel för fan! fem i fysik och ett i kemi. lite så kul kan jag berätta.

jag kan inte heller känna nån riktig julkänsla som man gjorde när man var liten... nu vet jag ju hur jävla fort ett år faktiskt går, så födelsedagar och julaftonar blir lite... vardagsmat? nu är speciella tillfällen snarare... Håkankonserter! bland annat. sånt. och små saker i vardagen blir också extra fint. särskilt oväntade saker. julen är ju inte så oväntad direkt... ganska ointressant. men men, fin är den ju trots allt.

men det är inte heller samma känsla när man vet att tomten inte finns... det var ju för fan det man levde för. fick det bekräftat att tomten inte finns på självaste julafton av min käre fader när jag var åtta-nio. sen dess har julen varit lite mindre speciell. och sen kanske tre jular tillbaka har jag i princip slutat önska mig saker också. förstod det där med pengar och sånt... blev inte lika materiell kan man säga. men jag vet inte. kanske är julen överskattad trots allt? iallafall sjävlaste julafton. den tar ju ändå slut.

och kanske går jorden under 2010. vem bryr sig om jesusbarn och tomtar då?
men äh, nu tänker vi inte så! jag älskar ju julen! eller...?
/Sabina

Kommentarer
Postat av: maja- en av fyra

tack! vad kul att du tycker det och att du säger det! jag tror det är dags för en ny film snart faktiskt :)

2009-11-29 @ 21:01:40
URL: http://missnewjuicycookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0