i play it again and again.

haha, som ni kanske har märkt så är jag inne i nån slags liten kris här förstår ni. inte så underhållande. jag går som i en dimma och folk som möter mig antar att jag har en diagnos av något slag. nu har det gått så långt att jag lyssnar på Frank Sinatra. crossed the line? oh yes. men jag tycker om honom på nåt sätt. (nån som vet om han lever? skulle inte banga). Nä, skämt åsido som man brukar säga. nu bytte jag till Robbie Williams faktiskt. han är speciell han med. jag har läst att han börjar gråta efter varje gång han haft sex... hehe.. ja, vad ska man säga? gud hjälp mig, som ni märker kan jag verkligen inte vara normal idag. borde inte blogga. verkligen inte.

jaja. eftersom att jag inte kan skriva ikväll så kan vi väl köra ett litet lagom fint repris inlägg från min första blogg. skrivet: 14 Januari 2009.


If I were a boy...

Jag gör som Sandra (www.metrobloggen.se/niotillfem) och skriver om hur jag skulle vara om jag var en kille.

Om jag var en kille skulle jag heta Rufus, bara för att gå emot strömmen. och för att det är världens finaste namn.
Jag skulle ha mörkt, rufsigt hår (utan vax) och ha världens finaste leende, händer och bruna ögon. Lite såhär i ansiktsdragen, fast inte lika perfekt dårå. Snarare lite mer såhär. vad snygg jag skulle vara, tycker ni inte?

Yes, så skulle jag se ut. Och så skulle jag vara smal utan muskler och alltid ha röd-svart randiga tröjor på mig. Och hatt.
Jag skulle le mot dom fulaste tjejerna. Och i min ungdom skulle dom som ser ut såhär och såhär hamna i min obäddade 90-säng efter långa fester. Lite ytlig får jag väl ändå vara om jag ser ut som Nicholas Audsley & Chase Crawford?

Det skulle pågå tills jag var ca 18 år och där med växte upp. Lite senare skulle jag dejta nån som ser ut ungefär såhär.

Jag skulle vara tillsammans med henne av nån konsig anledning. Typ att hon har världens finaste fötter eller så. (och för att jag blev kär såklart).
Vi skulle ha ett on and off förhållande och när hon var som surast på mig så skulle jag gå ut på krogen och drink beer with the guys and chase after girls. haha.

En vacker dag när Rufus var ute på en promenad med sina barn Charlie & Daisy, träffade han sitt ex (Blake Lively). Vi började prata och hon blev kär i mig igen och frågade om jag kunde ge henne en annan chans.
Just då dyker Beyoncé upp (hon har varit och köpt glass). Blake nickar sammanbitet och går därifrån med tårar i ögonen. När Beyoncé frågar vem det där var säger jag "Ingen speciell" och hugger in på min piggelin (Rufus är ganska fattig, jobbar som författare, så han hade bara råd med en 8 kronors glass).
 
Jag skulle ta dagen som den kommer. om nån av mina böcker total-floppar, så skulle jag inte bry mig och vara glad ändå.

Jag börjar ju gillar den där Rufus lite nu. Han är min motsats. Typ. Kul att hitta på sånt här. Hur skulle du vara om du var det motsatta könet du redan är?

Juste, jag glömde nästan!
En gång när Rufus var full låg han med den här killen.

Så kan det gå.
Vi hörs imorn tror jag.
Puss på er<3



There you go. ett gammalt inlägg. ganska kul att jag hittade det ju. var tvungen att ändra lite i det. förut var det direkta bilder i, men nu har jag lärt mig att man inte ska sno från google bara sådär, haha. fick redigera lite helt enkelt.
men men. nu vill jag ha nåt att göra. måla? lyssna på the beatles som jag har fått en så fin hang-up på? kan ju tipsa som en låt speciellt. jag är ju en tönt så jag älskar även tönt beatles låtarna, som She loves you etc. (dock INTE knarkar låten Yellow Submarine, haha). men, för er som är trötta på dom. här har ni nog det vackraste jag hört på länge.


The Beatles - The long and winding road
det bästa är ju att det är Paul som gjort och sjunger den. så underbar. han är min favorit. i filmen 500 days of Summer som jag & Sofia såg idag tycker Summer mest om Ringo.. i mean, say what? haha. jaja.

det blev ett långt inlägg det här trots allt. men fuck it, who cares?
taggar.
/Sabina

Kommentarer
Postat av: Jennifer och Linnéa

svar: Den svarthåriga är Linnéa och blonda Jennifer :)

2009-10-28 @ 00:58:20
URL: http://sweetnothing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0