Me, Musique and I.

tänkte berätta lite nostalgiskt om min musiksmak. vad jag har gillar genom tiderna och så.

3-6 år: Abba, A-teens, S club 7 (haha, gillar ju dom fortfarande typ..), låten "boom boom boom, i want you in my room" som man självklart inte fattade vad den handlade om, GES (haha), Björn Skifs, Ted Gärdestad.
7-10 år: Markoolio, Abba. största favoriten vad Carola. I EN ROSA HELIKOPTER! och låtar från lilla melodifestivalen.
11: okej, here we go... Orup. jag älskade Orup köpte skivan "Orups klassiker" och kan fortfarande flera låtar utan till.. herregud, kan inte fatta att jag just skrev det där.
12: Whitney Houston was tha shit. även där kan jag typ alla texter, men kan inte riktigt nå alla toner.. heh.
13: Började lyssna mkt på The Voice. kärade ner mig i Tokio Hotel. lyssnade på fjortisdunk också (typ techno, fyfan). snook också btw!
14: Började gilla Håkan Hellström och Veronica Maggio. hittade fler och fler låtar jag tyckte om och skrev upp dom på långa listor. fortfarande snook.
15: Nu älskar jag allt som jag har i skivsamlingen och Spotifylistorna, speciellt Håkan dårå. och snook håller i sig. och beatles, åh<3 ni brukar ju få ta del av mina playlists ibland :)

och, som en supersnygg övergång, nu får ni nästa spellista av mig!
Roses scars.

gör som förra veckan och skriver upp låtarna så att även ni utan Spotify kan hitta dom.
Forever young - Alphaville
My personality - Eric Gadd
Grace Kelly - Mika
Lady stardust - Lisa Miskovsky
True colors - Cyndi Lauper
This love - Maroon 5
Samson - Regina Spektor
Warwick avenue - Duffy
4 in the morning - Gwen Stefani
My way - Frank Sinatra
Papa don't preach - Madonna
Tim I wish you were born a girl - Of Montreal
I'm like a bird - Nelly Furtado
Another sunny day - Belle and Sebastian
Love hurts - Cher
Coffee and cigarettes - Michelle Featherstone
I want to know what love is - Foreigner

Sådär. är ganska nöjd, hoppas ni gillar den.  och det är alldeles extra viktigt att ni lyssnar på Tim I wish you were born a girl.

Det var nog allt för idag. tror jag. vi får väl se.
/Sabina


Kommentarer
Postat av: Daniel

Men var e Carooooooola???

2009-10-30 @ 11:35:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0