Du var solskenet, jag var ensam.

Okej, man kan påstå att man älskar ett band/artist trots att man bara har hört ett par låtar. men så har man dom där som man lyssnar på, skiva efter skiva, och allt är lika fint.
det här är mina favoriter:

Håkan Hellström
Oslagbar. Oövervinnlig. Har alla skivor utom en och jag är så jävla kär i honom och hans musik.
Snook
Åhåhåh. Följer deras karriär och ska fan vara där när Kihlen & Danne släpper sina soloskivor.
Belle and Sebastian
Så jävla fint. Lyssnar på allt dom har, men har fastnat för vissa låtar.
Kent
Nyaste kärleken! Hade aldrig tänkt på dom förut. Förälskad.
Nic and the Family
Har iofs bara gjort en platta, men jag älskar alla dom låtarna! Så hemskt skön skånsk stil.
Stevie Wonder
Herregud. Han är ett underverk.
Owl City
Sitter med deras skivor på repeat hela dagarna ibland när man ändå bara sitter hemma.
The Beatles
Du måste skämta vad bra dom är. Fantastiskt, förstår hysterin.

Det är väl dom som jag verkligen har koll på. Den så älskarälskarälskar jag flera tusen andra såklart. Elvis Costello. The Smiths. Elton John. Lars Winnerbäck. Madonna (gamla låtar). Amanda Jenssen.
Ja, etc etc etc.

Juste, om ni undrar. Håkan har inte varit med på min sommarplaylist just därför att jag inte kan välja vilka låtar som är mest somriga... men nu kom jag på att det är dumt gjort av mig. Jag tar med alla som är lite extra somriga helt enkelt. Inte kan vi vara utan Håkan på sommaren!!

Tusen pussar, blir alltid lika lycklig när jag tänker på musik! *geek*
/Sabina

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

håkan, beatles och belle & sebastian. mm mm mmmmm!

2010-03-11 @ 19:43:10
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: M

Kent <3

2010-03-16 @ 16:29:49
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0