1a advent.

idag är jag kristen och lyssnar på den här.
haha^^ men jag lovar, den kommer INTE med på min julspellista. och så är jag långt ifrån kristen också. men det är första advent idag! glad första advent, eller vad man säger. hoppas ni får en fin dag allihopa.

Kan ju även skriva ner låtarna från min spellista som jag la upp igår. Here we go, med kommentarer.

Look me in the eye
Look what they've done to my song - Amanda Jenssen
Detta är varför hon skulle vunnit Idol 2007. Fuck off Picasso.
Over the rainbow - Melody Gardot
Finaste versionen jag vet. Om man är trött på Judy Garland vill säga.
Summer of '69 - Bryan Adams
Älskar den! Lyssna lyssna lyssna! Kanske lite väl somrig just nu, men äh vafan.
Sorry, blame it on me - Akon
Ganska underbar. Gillar ju lite "enklare" rap. Perfekt.
Live tomorrow - Laleh
Är lite rädd för Laleh.. men den här låten kan man ju, så den är ganska riskfri.
I'm a cuckoo - Belle and Sebastian
Fantastiskt! men det är ju B&S alltid.
Isn't it obvious - Erik Hassle
Så mycket bättre än Hurtful. Är inte så stort fan av Hassle, förutom den här låten.
You're so vain - Carly Simon
Bästa! Så jävla rätt bara.
Uptown girl - Billy Joel
Skönt att slippa Westlife bara. Haha, den här version är ju fan bra.
We'll meet again - Vera Lynn
Lite trist men fin. Mamma har tydligen minnen från den här låten... okay.
Far from beautiful - Push Play
Var med i slutet på våran amatörfilm "Sen kom Sandra in i bilden". haha, det var tider det.
It ain't me baby - Johnny Cash
Diggar Cash, en av de bättre låtarna.
Destiny calling - Melody Club
Yay! Alla som älskar MC skriker! Plus att Idol-Calles version var jävligt najs.
Love is all around - Wet wet wet
Hihi. Tänker på julversionen när jag hör den, ni vet den i Love Actually. Som btw typ är världens bästa film.
Bad day - Daniel Powter
Underbar! Kommer ihåg för ett par år sen - kunde hela utantill.
Look what you've done - Jet
Ganska ny för mig, Ella tipsade om den för kanske tre veckor sen, men det var kärlek redan vid introt. Ett måste. En drog.

Jepp! Där har ni, lyssna lyssna lyssna på! Idag har jag sett filmen "En liten julsaga" med syrran. Det var ett kärt återseende, men fan vad sorglig den är! Men mysig iallafall, plus att han som spelar storebrorsan ser grymt bra ut... tja, sen har jag väl pluggat lite också och mer ska det bli! Engelskan måste sitta och fysiken... ja. Hoppas det går bra. Skönt att få det avklarat på tisdag iallafall.

Förresten, kolla på det här:

NOSTALGI! Rosor i snö - Stjärnsystrar.

Åh, jag älskade den filmen eller vad det var. Från 99 fan! Jeeesus...
Men som sagt - trevlig advent!
/Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0