med lite fejkat glitter i ögonen.

Jag har tänkt på en sak.
varför är det alltid så seriösa bilder i tidningarna? krönikörer och journalisters "profilbilder" går oftast ut på att dom står vridna på ett visst sätt och ler lite snett. inte för mycket, inte för lite. man ska tydligen se trevlig men inte oseriös ut.

varför kan man inte ha bilder som beskriver sin personlighet istället? kanske inte om man rapporterar om vad som händer under Haitikatastrofen, men om man skriven en krönika. som Annika Marklund. eller Jan Guillou (ja, jag kunde stava hans efternamn utan att googla det, yay! även om jag googlade det efteråt bara för att bekräfta att det var rätt...). Om man skriver en personlig krönika varje vecka, som tusentalsmänniskor läser/följer, så är väl det minsta tidningen kan ge en (näst efter en högre lön) att man få en fin bild på sig själv.

en bild där håret flyger i vinden (hehe... kanske inte förresten). eller en där man skrattar så att tårarna rinner ur ögonen. eller en där man kramar sin lilla hundvalp.

vad som helst. bara inte den där bilden. bara inte "jagkollarinikameran"-looken. och man ser hur de tänker "hoppas att expressens-chef blir nöjd nu. hoppas att jag ser rätt ut.
att se rätt ut har de förmodligen kämpat med hela barndomen. hela ungdomen, tonåren. så varför nu? nu när de äntligen har fått ett jobb och får göra något de älskar. skriva.

jag menar inte att allt förstörs av bilden, självklart inte. och en del av dom ser självklart väldigt bra ut på dina bilder. skulle bara vara kul att se något personligt nångång.

förresten så älskar jag Alex Schulman. om nån undrar bara.
/Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0