om jag var...

om jag var en färg
skulle jag vara grönt.

om jag var ett djur
skulle jag antagligen vara en hyena.

om jag var ett nummer
skulle jag vara en femma.

om jag var en sång
skulle jag vara Hellströms - Mitt Gullbergs Kaj Paradis.

om jag var mitt i en dröm
skulle jag vara den där man flyger uppåt och plötsligt faller ner.

om jag var en blomma
skulle jag vara liljekonvalj.

om jag var ett instrument
skulle jag vara en aukustisk gitarr.

om jag var ett klädesplagg
skulle jag vara en gul tshirt med tryck.

om jag var en sko
skulle jag vara en lagom sliten vit converse.

om jag var en dryck
skulle jag smaka cocos.

om jag var ett fotografi
skulle jag vara svartvit och föreställa en flicka som lär sig cykla.

om jag var en känd person
skulle jag vara Amanda Jenssen.

om jag var ett väder
skulle jag vara åska och blixtar.

om jag var en doft
skulle jag dofta jasmin.

snott av emma. meningen är att man ska svara som man tror att man faktiskt skulle vara, inte vad man gillar mest. så uppfattade jag det iallafall. svara gärna själva!

/Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0